Hervey bay

For at komme til Hervey bay skulle vi af i Maryborough meeeeget tidligt om morgenen. Vi blev sat af kl 5.25 efter en omgang prøve at sove i et tog mens alle de gamle mennesker snorker så voldsomt at man er bange for at toget bliver afsporet. Vi var altså lidt trætte. Heldigvis, så var det ganske nemt at komme til Hervey bay. Ved togstationen holdt der en bus der kørte dem der var interesserede videre mod Hervey bay.

Vi var blevet rådet af personalet ved Queensland rail til ikke at booke & betale for vores transfer hvis nu toget var forsinket så det havde vi ikke gjort. Og det var meget heldigt, for da jeg sagde til buschaufføren, at vi skulle købe billetter sagde han at det var ligemeget, og vi bare kunne køre med gratis.

Vel ankommet til transitcentret i Hervey bay så var der omtrent 5 km videre til vores campingplads. Vi gik i gang med at kigge i vores lonely planet for at se hvordan vi kunne komme videre. Men i Australien er det sådan, at hvis man ser bare lidt hvor-er-det-egentlig-at-jeg-er-på-vej-hen? ud i ansigtet, så prøver de lokale at hjælpe en så godt de nu kan, så da vores buschauffør så det, så spurgte han hvor vi skulle hen og fortalte os at der 5 minutter senere ville komme en anden bus der kørte lige til døren. Super praktisk og dejligt nemt!

Så som de glade campere vi er gik vi ombord i den næste bus, og da vi igen ville købe en billet sagde chaufføren “i er lige ankommet med toget ik? Så er det gratis” så det var ret så billigt og ret så nemt at komme frem til vores camping. Rent faktisk så var det så nemt, at vi var fremme klokken 7 om morgenen – laaang tid før receptionen på campingpladsen åbnede.

Allerede kl 7 om morgen var det dog herligt varmt udenfor – vinter i Queensland er altså ret så deejligt – så vi smed vores store tasker i en bunke ved døren til receptionen og gik ned på stranden. Den campingplads vi lå på lå direkte ned til stranden. Noget af det første vi stødte på, var en gruppe pelikaner der stod og slappede af på stranden. Sådan nogle pelikaner er nogle ret dovne fugle, så de gider ikke rigtig flytte sig hvis der kommer mennesker i nærheden. Det gør tilgengæld at de er ret så nemme at fotografere.

Da vi endeligt fik checket ind og klappet vores telt op gik vi os omkring for at se hvad Hervey bay havde at byde på.

Selvom Hervey Bay er en ganske hyggelig by, så er det ikke det vildt store at gøre der. Vi gik lidt omkring og spiste en lækker frokost på en cafe ud til havet. Bagefter besluttede vi os for, at gå i biffen for at fordrive tiden på en afslappet måde. Det endte med at vi så en film der hedder ‘knocked up’.

Om aftenen gik vi tidligt i seng – vi var udmattede oven på nattens strabadser og vidste, at vi skulle tiiidligt op dagen efter for at komme til Fraser Island.