Kuala Lumpur

Fra Hangzhou fløj vi til Kuala Lumpur. Turen tog fem timer, og vi landede kl 19.30 om aftenen og blev mødt af en bragende varme. Så var vi i troperne, og så følte det ellers som om vi var kommet på ferie.

Fra flyet blev sat til at vade ½ kilometer hen over landingsbanen for at komme ind i terminalen.Der kom vi hurtigt og smertefrit gennem grænsekontrollen, og som EU-borger fik vi automatisk visa til 90 dage. Næste punkt på programmet var at finde vores baggage. Louises kom som noget af det første, mens vi måtte vente læææææææææænge på at Frejs taske dukkede op – vi var så småt begyndt at tro, at den var blevet smidt væk.

Vores hotel i Kuala Lumpur var egentlig et ret hyggeligt sted, men var også rimeligt syret. Væggene var tynde som pap, og der var ikke et rigtigt loft i de enkelte rum, men bare et stort stykke stof der hang hen over. Så der var – for at sige det mildt – meget lydt.

Dag 1. Den første dag i Kuala Lumpur stod på generel udforskning af byen, og vi tog hen og kiggede på en naturpark der ligger nærmest inde i centrum. Der havde de bl.a. ”muse”-hjorte (navnet er forresten ingen overdrivelse, det var rigtige hjorte – klove, udseende mv. – men de var på cirka samme størrelse som en almindelig huskat.

Vi tog videre til Kuala Lumpurs fuglepark, som praler med at de har verdens største voliere. Selve parken var ok, men dog noget turistet. Der var også et papegøje show- hvor de skulle cykle og stå på mini-skateboard.

Vi spiste lækker mad på en spansk restaurant, hvor vi drak sangria og spiste en masse forskellige tapas. Mums. Så kan man lige holde til det.

[flickrset id=”72157622979089782″ thumbnail=”square” overlay=”true” size=”large”]

Dag 2. Stod som dag 1 på udforskning af Kuala Lumpur. Og så læææækker og mør argentinsk bøf til aftensmad – den smeltede næsten på tungen. Endnu mere mums. Louise var grøn af misundelse på Frejs bøf, hun havde forvildet sig til at bestille fisk, og måtte bede om flere smagsprøver …